Informacja

Turystyczna

Wejście do parku w tle Kościół ewangelicki oraz ratusz

Na ul. Wąskiej (od strony Rynku) prowadzimy Welesowy Kram. Jest to sklep z pamiątkami, rzemiosłem i produktami lokalnymi, a jednocześnie Punkt Informacji Turystycznej. Znajdziecie tu wszelkie potrzebne informacje na temat Byczyny i okolic, przewodników, foldery oraz inną, niezbędną obsługę turystyczną.

Atrakcje

Byczyna




znak informacji.

Ekspozeum - przystanek turystyczny

kielich wina

Winnica Parypa - szlak enoturystyki

wieża ratusza

Ratusz (punkt widokowy, izba tradycji)

mur

Średniowieczne mury obronne

Wieża średniowieczna

Baszta Piaskowa, Wieża Bramna Zachodnia i Wschodnia

fosa

Fosa Miejska, stawy - stary park

budynek spichlerza

Neogotycki Spichlerz

nóz i widelec znak restauracji

Hetmańska - restauracja

piętrowy dom

Zabytkowe kamienice i domy

krzyż

Kościół ewangelicki św. Mikołaja, k. XIV w.

krzyż

Kościół pw. Świętej Trójcy, parafialny, w stylu barokowym

ławka z drzewkiem

Nowy park miejski - fontanna, wzgórze krzyżowe, pomnik

kapelusz czarownicy

Wzgórze Czarownic (Byczyna/Nasale)

kufel piwa

Browar Miastolas - Kluczbork

miecz

Gród Rycerski - Kochłowice

celownik

Active-Time Paintball Byczyna

ikona wsi

Jaśkowice - wieś

znak punktu na mapie

Wieś Tematyczna (Księstwo Wojsławickie)

pałac

Pałace - Gołkowice, Biskupice, Proślice, Gosław, Nasale, Roszkowice

znak informacyjny

Szlak Czarownic

2 pinezki z mapy od punktu a do punktu b

Szlak Drewnianych Budowli Sakralnych - Biskupice, Jakubowice, Proślice, Gołkowice, Miechowa

nagrobek

Cmentarz komunalny w Byczynie, kaplica sw. Jadwigi, mogiła ks. Hermana Koellinga

znak żydowski

Cmentarz żydowski pod Biskupicami

trumna

Kaplica ewangelicko-augsburska w Paruszowicach











Baszta historyczna idąca wzdłuż murów, piekne błękitne niebo latem. runa. kościół ewangielicki

Zwiedzanie

W ofercie Punktu IT* znajdziecie zwiedzanie miasta z przewodniczkami, lub samodzielnie, w formie questa czy gry terenowej “Republika Byczyńska”.

gałązka runa łąka, mury, i baszta w tle

Warsztaty








koło roku pokazujące wszystkie wydarzenia z kalendarza
Koło roku

Warsztaty związane z rocznym cyklem świąt solarnych, słowiańskich, celtyckich podczas których wykonamy związane z tymi świętami przedmioty. Warsztat ten łączy w sobie kulturoznawstwo, obrzędowość, etnologię i folklorystykę. Wykonane instrumentarium/akcesoria/symbole posłużą Wam w odświętnych rytuałach dorocznych.

niebieski kwiat, ziółka na białym tle
Jak to z lnem było...

Podczas tego warsztatu poznacie proces wytwarzania odzieży w dawnych czasach, od zbioru lnu i konopii, po krój i szycie prostych ubrań. Jest to warsztat pełen koloru, pracy rąk, umysłu i wyobraźni. Znajdziemy się w Krainie Mokoszy - patronki prządek.

księga, zioła, narzędzia do eliksirów, świece
Zielarstwo

Warsztat prowadzony przez naszą Zielarkę Joannę, która zaprowadzi Was do niezwykłej krainy ziół, chwastów i kwiatów. Przepisy na ludowe lekarstwa, zapachowe tabliczki, kadzidła, świece, kosmetyki...a wszystko to okraszone historiami o szeptach, zamawianiach, urokach i klątwach, oraz leczniczej magii otaczającej nas przyrody...





Oferta dla grup






pinezki z mapy od punktu a do punktu b

Wycieczki jednodniowe

znak informacyjny o kierunkach

Szlak Czarownic

pinezki z mapy google

Wycieczki dwudniowe







Questy i gry






Miecz na ławie oraz opis Wyprawy
Jak wojska polskie Austryjaków powstrzymały. Wyprawa Odkrywców.

To edukacyjna gra terenowa, która łączy w sobie elementy zabawy i nauki, poszukiwań skarbu i radości odkrywania! Na trasie questu poznacie historię bohatera, który przed wiekami wsławił się w Bitwie pod Byczyną.


To tu odbyła się słynna potyczka, w której wojska polskie zatrzymały armię arcyksięcia austriackiego. Waszym zadaniem podczas trasy questu będzie uważne czytanie wskazówek i wykonywanie zaplanowanych zadań. Zebrane litery utworzą hasło, które będzie niezbędne do odnalezienia skarbu.


Powodzenia!

złoty kompas leżący na drewnie
Gra terenowa “Republika Byczyńska”.

To ponad 1000 lat historii Byczyny, które odkryjecie biorąc udział w grze terenowej. Przez chwilę możecie poczuć się, jak prawdziwi poszukiwacze przygód.


Trasa zbudowana jest z czterech wiodących tematów-ścieżek: Wiedzy, Miasta, Wojny i Ducha. Budowę trasy poprzedziło dogłębne, trwająca kilka miesięcy, poszukiwanie informacji dotyczących miasta, ludzi, wydarzeń oraz miejsc.


Gra oparta jest na karcie/mapie, karcie do gry i polega na poszukiwaniu skrytek z informacjami i wskazówkami. Każda ze skrytek oznaczona jest również współrzędnymi geograficznymi, co będzie nie lada gratką dla ludzi bawiących się w geocaching. Na trasie nie znajdziemy całości zebranych przez nas informacji, ale osoby zainteresowane będą je mogły odczytać, skanując QR kod z danej skrytki.